
دوره جامع تحقیق کلمات کلیدی
سلام دوستان، امیدوارم توپه توپ باشید. تو این دوره جامع تحقیق کلمات کلیدی قراره کلی چیز حرفه ای و تخصصی یاد بگیریم که هنو دوره ای با این حجم دیتای تخصصی برای کیوورد ریسرچ ندیدم خودم.
دوره در حال ضبط است و بزودی منتشر میشود
آموزش کامل و حرفه ای کیوورد ریسرچ (Keyword Research) 0 تا 100
دوره حرفه ای کیوورد ریسرچ برای کلیه کسانی که میخوان در شغل سئو پیشرفت چشمگیری داشته باشن و بتونن هر پروژه رو براحتی سئو کنن مناسب هست. این دوره شامل تحقیق کلمات درست بر اساس شاخص هایی جهت انتخاب مناسب ترین کلمات واسه صفحات مختلف هست.
سرفصل های دوره تخصصی تحقیق کلمات کلیدی
فصل اول (مقدمه، اصطلاحات انگلیسی مهم)
- مقدمه
- معرفی مدرس
- چه چیزهایی در دوره یاد میگیریم؟
- اصطلاحات انگلیسی مهم در تحقیق کلمات کلیدی
فصل دوم (تعاریف اولیه)
- تعاریف ابتدایی و پایه (انتیتی، کیوورد، کوئری)
- تفاوت کلمه کلیدی و انتیتی
- کلمات کلیدی در بازاریابی و تبلیغات
- انواع کلمات کلیدی در سئو
- انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز
فصل سوم (موضوع یا کلمه کلیدی؟)
- موضوع یا topic چیست؟
- تفاوت topic با keyword در چیست؟
- topic authority چیست و چرا اهمیت دارد؟
- آیا باید ما مقالات رو موضوعی کار کنیم یا بر اساس کلمات کلیدی؟
- نظر گوگل در مورد کلمات کلیدی چیست؟
فصل چهارم (همه چیز در مورد هدف کاربر!)
- user intent چیست؟
- search intent چیست؟
- تفاوت search intent و user intent در چیست؟
- نیت کاربر در تحقیق کلمات کلیدی چرا مهم است؟
- رابطه بین نیت کاربر و نتایج جستجو
- آیا ما باید به نتایج جستجو در تحقیق کلمات توجه کنیم؟
فصل پنجم (بهترین شاخص های کلمات کلیدی)
- از کجا بفهمیم کلمه کلیدی مناسب است؟
- شاخص های اساسی انتخاب کیوورد
- شاخص جستجو ماهانه (search volume)
- شاخص نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
- شاخص رقابت (competition)
- شاخص زمان
فصل ششم (ابزارهای رایگان)
- ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی رایگان
- استفاده از پیشنهادات گوگل
- استفاده از عبارات مرتبط گوگل
- استفاده از قابلیت مردم همچنین می پرسند
- استفاده از ابزار keyword planner
- استفاده از ابزار ahref
- استفاده از ابزار wordtracker
فصل هفتم (ابزارهای پولی)
- خرید اکانت های پولی
- استفاده از ابزار keywordtool
- استفاده از ابزار kwfinder
- استفاده از ابزار semrush
- استفاده از ابزار moz
فصل هشتم (ساختار سایت)
- ساختار سایت چیست و چرا مهم است؟
- انواع صفحات سایت (Page Types)
- مایند مپ چیست؟
- بهترین ابزار ترسیم مایند مپ
فصل نهم (کیوورد تارگتینگ)
- کیوورد تارگتینگ یا هدف گذاری کلمات کلیدی
- در هر صفحه چند کلمه کلیدی میتوان تارگت کرد؟
- طریقه درست انتخاب تایتل برای هر صفحه چگونه است؟
فصل دهم (فایل کیوورد ریسرچ)
- یک فایل کیوورد ریسرچ حرفه ای شامل چه مواردی است؟
- ساخت یک فایل اکسل مرتب برای کیوورد ریسرچ
فصل یازدهم (تمارین عملی)
- کیوورد ریسرچ فروشگاه ساعت مچی
- کیوورد ریسرچ سایت خدماتی طراحی لوگو
بریم که یخورده در مورد کیوورد ریسرچ بدونیم و لازمه های ذهنیمونو تو این بحث تکمیل کنیم:
تحقیق کلمه کلیدی و اهمیتش واسه تولید محتوا
این روزا تو دنیای دیجیتال رقابت شدیدی سر ارائه محتوا به کاربران وجود داره. در نتیجه تولید کنندههای محتوا باید فاکتورهای مختلفی رو رعایت کنن که یکی از اونا انتخاب درست کلمه کلیدیه که لازمهی این موضوع دونستن چگونگی تحقیق کلمه کلیدی درست هستش. تو این مطلب در مورد کیوورد ریسرچ به شما توضیحاتی رو ارائه کردیم که امیدوارم به دردتون بخوره.
تحقیق کلمه کلیدی چیه؟
کلمه کلیدی، کلمات یا عبارات خاصی هستن که واسه توصیف عنوان اصلی متن یا موضوع اصلی یک قطعه از محتوا استفاده میشن. کلید واژهها اهمیت ویژهای دارن؛ چون به موتورهای جستجو کمک میکنن تا بفهمن محتوا در مورد چیه و همچنین میتونن به کاربرها تو یافتن اطلاعات مرتبط موقع جستجوی آنلاین کمک کنن.
موقع ایجاد محتوا، مهمه که کلمات کلیدی مرتبط با موضوع رو جستجو و شناسایی کنین. این موضوع رو میتونیم با انجام کیوورد ریسرچ انجام بدیم. این فرآیند شامل تجزیه و تحلیل دادههای جستجو واسه تعیین افرادی که به دنبال اطلاعات مرتبط با موضوع شما هستن و از کدوم کلمه کلیدی واسه رسیدن بهش استفاده میکنن، تشکیل شده.
هنگامی که کلمات کلیدی خودتون رو شناسایی کردید، باید اونا رو به روشی طبیعی و معنیدار تو محتوای خودتون به کار ببرین. این کار میتونه شامل استفاده از کیوورد تو عنوان، سرفصلها و تو سراسر متن باشه. با این حال، مهمه که از استفاده زیاد کلمات کلیدی (کیوورد استافینگ) دوری کنین، چون این کار میتونه باعث بشه مطلب به عنوان هرزنامه تلقی و ممکنه به رتبه بندی های سایت شما تو موتورهای جستجو آسیب برسونه.
چرا کیوورد ریسرچ مهمه؟
تحقیق و پیدا کردن کلمه کلیدی کار مهمیه چون کیووردها نقطه اتصال بین آنچه مردم بهش نیاز دارن و دنبالش هستن و محتوایی که شما واسه رفع این نیاز ارائه میدید در نظر گرفته میشه. هدف شما از رتبه بندی تو موتورهای جستجو، هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما از نتایج موتورهای جستجوی مختلف از کلمات کلیدی که واسه هدفگذاری انتخاب میکنین.
تحقیق کلید واژهی هدف به همون اندازه که در مورد محتواتون مهم هستن واسه شناحت مخاطبان هدف شما نیز مهمن چون ممکنه اون چیزی که شما ارائه میدید به روشی متفاوت از نحوهی جستجوی واقعی مخاطبان باشه. شما به عنوان تولیدکنندهی محتوا واسه ایجاد محتوایی که از لحاظ ارگانیک رتبه خوبی داشته باشه و بازدیدکنندگان رو به سمت سایت شما سوق بده، باید نیازهای بازدیدکنندگان مورد هدف رو درک کنین.
در واقع باید با زبونی که استفاده میکنن و نوع محتوایی که به دنبال اون هستن، آشنا باشین. شما میتونید این کار رو با صحبت مشتری های خودتون، تحقیق درمورد نظر کاربران تو شبکههای اجتماعی مختلف و انجام تحقیق کلمات کلیدی با ابزارهای مختلف انجام بدید.
استفاده از کلمات کلیدی واسه تدوین استراتژی محتوا
واسه تولید محتوا، اغلب میتونید با یک کلمه کلیدی شروع کنین و یک قطعه محتوا پیرامون اون عبارت ایجاد کنین. گاهی اوقات محتوای شما از قبل وجود داره و باید بفهمید که چطوری اون رو با کلمات کلیدی مطابقت بدید. واسه انجام این کار، چیزی رو ایجاد کنین که به عنوان “نقشهی محتوا با کلمه کلیدی” شناخته میشه. ایجاد این نقشه میتونه به شما تو درک تأثیر محتوای موجود و شناسایی پیوندهای ضعیف یا شکافهایی که نیاز به پر کردن دارند، کمک کنه.
همونطور که کلمات کلیدی هر صفحه از سایت شما را تعریف میکنن، میتونید از اونا واسه سازماندهی محتواتون و تدوین استراتژی استفاده کنین.
تحقیق و استفاده نادرست از کلمه کلیدی
کلمات کلیدی نقش مهمی داخل سئو (بهینه سازی موتور جستجو) دارن چونکه به موتورهای جستجو کمک میکنن محتوای یک صفحه وب رو درک کنه و اون رو با جستجوهای مرتبط مطابقت بده. هنگامی که کاربر یک مورد رو داخل موتور جستجو تایپ میکنه، موتور جستجو به دنبال صفحات وبی میگرده که حاوی کلمات کلیدی و موضوعات و انتیتی های مرتبط با اون کوئری هستن. با کیوورد ریسرچ دقیق و مرتبط داخل محتوای وب سایت خودتون، شانس ظاهر شدن وب سایت رو داخل نتایج جستجو واسه اون کلمات کلیدی افزایش میدید.
با این حال، مهمه که از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک استفاده کنید و از تکرار الکی و بیهوده که همون کیوورد استافینگ میشه جلوگیری کنین، چون موتورهای جستجو ممکنه وب سایتهایی رو که درگیر پر کردن کلمات کلیدی یا سایر روشهای سئو کلاه سیاه هستن، جریمه کنن.
در عوض، روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا و مرتبط تمرکز کنید که کلمات کلیدی رو به طور طبیعی ترکیب و واسه مخاطبای شما ارزش ایجاد میکنن. علاوه بر این، استفاده از کلمات کلیدی طولانی (عبارات خاصتر و طولانیتر) میتونه به شما کمک کنه مخاطبان خاصتری رو هدف قرار بدید و شانس خودتون رو واسه رتبهبندی در کلمات کلیدی موردنظر و جذب کاربر هدف افزایش بدید.
3 فرآیند اصلی تحقیق کلمات کلیدی
- طوفان فکری: با طوفان فکری حول کلمات کلیدی بالقوه مرتبط با وب سایت یا محتوای خودتون فرآیند ریسرچ کیوورد رو شروع کنین.
- تجزیه و تحلیل رقبا: رقبای خودتون رو تجزیه و تحلیل کنید تا کلمات کلیدی مورد نظر اونا رو شناسایی کنین.
- استفاده از ابزارهای کیوورد ریسرچ: از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل: Keyword Planner ،SEMrush ،Ahrefs ،Keyword Tool یا Kwfinder واسه پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. این ابزارها دادههایی رو در مورد حجم جستجو، رقابت و ترند بودن کلیدواژه و… ارائه میدن.
مهمترین معیارهای تحقیق کلمه کلیدی
- حجم جستجو: این معیار نشون میده که یک کلمه کلیدی چند بار در یک دوره معین جستجو شده مثلا در یک ماه. کلمات کلیدی با حجم بالا میتونن ترافیک بیشتری رو به همراه داشته باشن، اما اغلب رقابتیتر هستند.
- سختی کلمه کلیدی: بر اساس این معیار واسه رسیدن به رتبه های بالا باید رقیبایی به مراتب گردن کلفت رو تو بحث سئو زمین بزنین، تحقیق کلمات کلیدی با سختی بالا نیاز به تلاش بیشتری واسه رتبه بندی دارن.
- اولویت کلمات: باید بر اساس استراتژی سایتمون کلماتی که میخوایم روشون زمان بزاریم و براشون تحقیق انجام بدیم رو اولویت بندی کنیم. مثلا کلماتی که پول توشون هست رو بزاریم اولویت اول و کلماتی که ورودی زیاد دارن رو بزاریم دست آخر رو سئوشون کار کنیم.
پیشنهاد ما واسه یادگیری تحقیق کلمات
با وجود اینکه آموزشهای مختلفی تو حوزهی تحقیق کلمات کلیدی وجود داره، اما ممکنه پراکندگی محتواهای آموزشی شما رو سردرگم کنه. از اینرو واسه آموزش کیوورد ریسرچ، دورهی جامعی رو واسه شما درنظر گرفتم تا با یادگرفتن بخشهای مختلف تحقیق و پیدا کردن عبارات کلیدی حرفهای تر عمل کنین و کاربرای بیشتری رو به وبسایت خودتون جذب کنید (البته بر اساس هدف گذاری).
دوره های مرتبط
مینی دوره آموزش تگ های مهم سئو (SEO) در HTML
مینی دوره آموزش تگ های مهم سئو در HTML مینی دوره آموزش تگ های مهم html در سئو برای شما…
نظرات
تومان 699,000 تومان 599,000